شرایط گرفتن وام خرید مسکن از بانک ملی

رویای رسیدن به خانه و یا صاحب خانه شدن در ذهن تمامی کسانی که تا به حال طعم آن را نچشیده اند وجود دارد. اما با توجه به شرایط اقتصادی موجود، احتمال آن که کسی بتواند به راحتی خانه مورد علاقه خود را خریداری کند تقریبا به حداقل می رسد. در این میان یکی از راه های پرطرفدار که به کمک افراد می آید استفاده از تسهیلات بانک ها و دریافت وام مسکن است.

امروزه علاوه بر بانک مسکن، بانک های دیگری نیز تسهیلاتی در رابطه با خرید مسکن به سپرده گذاران ارائه می دهند که با رعایت شرایط و قوانینی می توان به راحتی به آنها دست یافت. در این میان بانک ملی از اواخر سال ۹۶ تسهیلات مربوط به دریافت وام مسکن را به صورت رسمی در میان خدمات خود قرار داده است. به همین دلیل نیز در این مطلب تصمیم داریم به موضوع گرفتن وام خرید مسکن از بانک ملی بپردازیم و هر آنچه در این زمینه باید بدانید را برایتان شرح دهیم.

به طور کلی باید گفت که شرایط گرفتن وام خرید مسکن از بانک ملی به این شکل است که سود آن ۱۷.۵ درصد و دوره بازپرداختش نیز با سقف ۱۲ سال خواهد بود. برای گرفتن وام خرید مسکن از بانک ملی مانند بانک مسکن لازم است که حساب ویژه ای به اسم حساب سپرده گذاری خاص گواهی مسکن افتتاح نمایید. این حساب تقریبا چیزی شبیه به حساب سپرده گذاری کوتاه مدت معمولی است که تسهیلاتی را به شما اعطا کرده و هم به سپرده گذاری شما سودی ارائه می شود. طرح ویژه مسکن بانک ملی شرایطی را برای سپرده گذاران فراهم می کند که طی آن بر اساس میزان سپرده و مدت ماندگاری آن سپرده در حساب، اوراق حق تقدم دریافت تسهیلات خرید مسکن به فرد متقاضی ارائه می شود.

طرح های سه گانه وام مسکن بانک ملی
برای تسهیلات وام مسکن در بانک ملی سه طرح وجود دارد که با توجه به شرایط اقتصادی افراد و میزان وامی که خواهان دریافت آن هستند شکل گرفته است. بر اساس اطلاعیه های موجود در منابع اطلاع رسانی بانک ملی طرح ها به این شرح هستند:

طرح شماره یک تسهیلات وام مسکن در بانک ملی:
حداقل مانده تعیین شده برای افتتاح حساب: ۱۶۰/۰۰۰/۰۰۰
حداقل مدت سپرده سرمایه گذاری: یک ماه
نرخ سود متعلقه به سپرده: ۱۰ درصد
مبلغ حداقل سپرده برای تخصیص یک سهم اوراق: به ازای هر ۱۸۲ میلیون ریال یک سهم اوراق به صورت ماهیانه

طرح شماره دو تسهیلات وام مسکن در بانک ملی:
حداقل مانده تعیین شده برای افتتاح حساب: ۱۶۰/۰۰۰/۰۰۰
حداقل مدت سپرده سرمایه گذاری: سه ماه
نرخ سود متعلقه به سپرده: ۱۲ درصد
مبلغ حداقل سپرده برای تخصیص یک سهم اوراق: به ازای هر ۲۲۳ میلیون ریال یک سهم اوراق به صورت ماهیانه

طرح شماره سه تسهیلات وام مسکن در بانک ملی:
در این طرح شما با افتتاح یک حساب پنج هزار تومانی شروع می کنید. بانک در این حالت متعهد می گردد که برای شما سود ۱۰ درصدی تعیین کرده و ارائه دهد. اوراق تسهیلات نیز بر اساس امتیازی که موفق به کسب آن می شوید و همین طور منابع مالی خود ارائه می گردد. لازم به ذکر است امتیازی که موفق به کسب آن می شوید بستگی به میزان سپرده گذاری و مدت زمان ماندگاری آن دارد.

اعتبار زمان اوراق
بر اساس توضیحات خود بانک ملی اوراق صادره از تاریخ صدور به مدت ۲ سال دارای اعتبار هستند. حداثکر یک ماه بعد از پایان مهلت انقضا اوراق یاد شده امکان دریافت تسهیلات مسکن از راه شعبه بانک میسر می شود. بعد از پایان مهلت مذکور بانک دیگر هیچ گونه تعهدی در قبال دارنده اوراق نخواهد داشت.

سقف فردی تسهیلات در مناطق مختلف کشور
بانک ملی اطلاع رسانی کرده است که در شهر تهران به ازای هر واحد مسکونی به صورت انفرادی ۶۰۰ میلیون ریال و برای زوجین یک میلیارد ریال شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و مراکز استان ها به ازای هر واحد مسکونی به صورت انفرادی ۵۰۰ میلیون ریال و برای زوجین ۸۰۰ میلیون ریال و سایر مناطق شهری به ازای هر واحد مسکونی به صورت انفرادی ۴۰۰ میلیون ریال و برای زوجین ۶۰۰ میلیون ریال

منبع: وبسایت آی هوم